به سربرگ مُهر اضافه کنید
مهرهای پلاستیکی سفارشی که بر اساس طرح شما آماده می‌شوند ارزان هستند و می‌توانند به سربرگ شما (یا کارت ویزیت یا پاکت نامه و …) ظاهری خیره‌کننده ببخشند که کمی هم ویژگی دست ساز بودن را نمایان می‌کند. در این سربرگ که توسط Bryan Kidd طراحی شده است، استفاده از مهر به دلیل رنگ و بافت زیبایی که دارد این ویژگی را دو برابر کرده است. تبلیغ

2- سادگی آن را حفظ کنید
حتی اگر با تمام وجود می‌خواهید بر نام تجاری خود تاکید کنید و آن را برجسته نمایید، دقت کنید که این کار را به نحوی انجام ندهید که توجه و نگاه مخاطب از محتوای اصلی خارج شود.

Johny Delap با اضافه کردن یک یا دو رنگ تند و طرحی با فضای آزاد زیاد، سربرگ شخصی خود را خلوت و ساده و در عین حال با تاثیر گذاری بالا طراحی کرده است.

3- از فضایی که در اختیار دارید به نحو احسن استفاده کنید
از قدیم الایام طرح سربرگ در بالای صفحه قرار می‌گرفت، ولی این موضوع اصلا هیچ قانون و قاعده اجباری ندارد و شما می توانید به راحتی قوانین را بشکنید و فراتر بروید. این طرح که توسط Andrew Littman طراحی شده است از هر چهار سمت صفحه بهترین استفاده را کرده تا اطلاعاتی مانند اطلاعات تماس، مکان و حتی شعار شرکت را در آن درج کند و این طرح خوبی است. توجه داشته باشید که چگونه از شکل لوگو استفاده کرده تا الگو و بافتی تکرار شونده را در لبۀ سمت چپ صفحه و پایین پاکت ایجاد کند، روشی زیرکانه برای تقویت نام تجاری. فروش

سربرگ را امضا کنید
استفاده از امضای شما به عنوان بخشی از طراحی سربرگ به آن ظاهری متمایز و بسیار شخصی می‌بخشد که هم برای ست اداری شخصی و هم امور بازرگانی مرتبط با نام شما مناسب است. مانند این طرح از Belinda Love Lee که این ویژگی در آن استفاده شده است. از آنجایی که امضای شما به نوعی منحصر به فرد است این روش راه آسانی است برای اینکه به شما اطمینان ببخشد که طراحی سربرگ خود را هیچ جای دیگری نخواهید دید. تبلیغات


5- بر تایپوگرافی متمرکز شوید
برای این که سربرگ شما ظاهری کلاسیک داشته باشد، طرحی را امتحان کنید که در درجه اول تایپوگرافی را نمایش دهد و بر نوع و سبک حروف تمرکز داشته باشد، مانند سربرگی که در اینجا می‌بینید و کاری است از  Alex Rinker. این طرح با استفاده از ترکیب زیبایی از اشکال مختلف حروف و فونت‌های متفاوت، اطلاعات ضروری را به صورت طرحی جذاب نشان داده است.

6- از تصاویر معنی‌دار استفاده کنید
در این طرح برای درج تصویری که حرفی در مورد نام تجاری داشته باشد و به مخاطبان مورد نظر آن مرتبط باشد از فضای مثبت و منفی به نحوی خلاقانه استفاده شده است. ترتیب رنگ‌های قرمز و سفید که تضادی رنگی زیادی با هم دارند این طرح را چشمگیرتر و قابل توجه‌تر کرده است. طراح این سربرگ Damian Hernandez است.

7- از پشت صفحه سربرگ غافل نشوید
اگر نامه‌هایی که بر روی سربرگ می‌نویسید را به صورت کاغذی و فیزیکی ارسال می‌کنید، سعی کنید طرح یا نقشی را در پشت صفحه درج کنید، حتی رنگ، الگو یا بافتی ساده نیز به طرح شما جلا و درخشندگی می‌بخشد. آگهی تبلیغاتی اگر به دقت و از نزدیک نگاه کنید، خواهید دید که الگو و بافتی که در سربرگ طراحی شده توسط Matt Yaw وجود دارد به طور هوشمندانه‌ای با اشکالی که در لوگو درج شده بر روی صفحه قرار دارد که شباهت و همخوانی زیادی دارند.

بر نام تجاری خود تاکید کنید
تمام انرژی خود را صرف برجسته نمودن نام تجاری خود کنید. به طور معمول باید لوگویی را در سربرگ درج کنید. اما به راه‌های دیگری فکر کنید که می‌توانید به نحوی خلاقانه و منسجم نام تجاری خود را ترویج و تبلیغ کنید. در اینجا Shane Helm قسمت‌هایی از آی اصلی لوگو را بر سربرگ و کارت ویزیت استفاده کرده است. این حرکت هوشمندانه عملکرد و خدمتی دو گانه به این تجارت می‌کند از یک سو رنگ‌های مربوط به شرکت به عنوان عنصر طراحی جالب و بصری نمایان می‌شود و از سوی دیگر بر تصاویر مربوط به نام تجاری به نحوی تاکید می‌شود که تکراری یا اجباری به نظر نمی‌رسند.

8- آی های مورد علاقه خود را امتحان کنید
تصویر یا آی‌هایی در سربرگ خود ایجاد کنید که نمایانگر شخصیت یا علایق شما باشند. همانطور که در شکل زیر در طرحی از AJ Brockman این امر بسیار مشهود است.

9- مقیاس و اندازه‌های خود را بزرگتر کنید
روش دیگری برای اینکه از نام تجاری یا برند خود بیشترین بهره را ببرید این است که بعضی از عناصر یا قسمت‌های لوگو یا طرح مشخص دیگری که مانند الگو و بافت یا عنصری هنرمندانه عمل می‌کند را در مقیاس و اندازه بزرگتر استفاده کنید. این مورد به ویژه برای آیتم‌هایی که کیفیت هندسی یا خطی دارند بسیار خوب عمل می‌کند. در اینجا Mohd Almousa از لوگوی مشتری خود استفاده کرده است که به نحو چشمگیر و قابل توجهی آن را بزرگ نموده و پس زمینه دراماتیک و دیدنی‌ را برای سربرگ این شرکت به وجود آورده است.

سربرگ را زینت ببخشید
اگر واقعا می‌خواهید سربرگ شما خیره‌کننده باشد چاپخانه ای را انتخاب کنید که بعضی از جلوه‌های ویژه چاپ سربرگ را داشته باشد. این طرح توسط  Jennifer Lucey-Brzoza طراحی شده است، این نمونه به صورتی چاپ شده است که از حاشیه صفحه و لبه آن فراتر رفته است و هیچ حاشیه ای ندارد. همچنین می توانید از رنگ های مرکب خاص در چاپ استفاده کنید. تراکت
 


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها